poniedziałek, 16 lipca 2012

Lauren Barnholdt - '' Cztery prawdy i kłamstwo "

Tytuł : Cztery Prawdy i kłamstwo
Autorka : Lauren Barnholdt
Wydawnictwo : Jaguar
Liczba stron : 255

Opis książki według autora :

Scarlett Northon to całkiem zwyczajna trzynastolatka.Ubóstwia zmieniać fryzury, świetnie zna się na kosmetykach oraz modnych ciuchach. Szkoła nie jest jej wielką pasją, a matematyka to istny koszmar!
Dziewczyna ma jednak Wielki Sekret,którego nie chce wyjawić nikomu, bo wtedy ,, jej życie dobiegłoby kresu " .
Z powody tej tajemnicy matka przenosi ją do renomowanej szkoły dla grzecznych i ambitnych panien. Scarlett, z torbą pełną kosmetyków i ulubionych romansideł,pełna obaw i nadziei,rusza do osławionego Brookline. Nowe życie zaskakuje ją - nie do końca przyjemnie. Uczennice nie są takie grzeczne,jak można by sądzić - intrygują,plotkują,rywalizują ze sobą na każdym kroku. Na dodatek Scarlett trafia do szkolnej drużyny koszykówki, a jej nogi przyzwyczajone są bardziej do szpilek,niż niemodnych,okropnych adidasów!
Na  szczęście , w pobliżu internatu znajduje się szkoła męska. Dziewczyny z Brookline mają anonimowo,w ramach lekcji twórczego pisania, korespondować z chłopakami z sąsiedztwa. No i nagle okazuje się,że świat nie jest taki zły !

Książka według mnie :

Fajna. Zainteresowało mnie już jej pierwsze zdanie. Łatwo się ją czyta.Autorka ma dar lekkiego pióra.Tak bardzo mnie wciągnęła,że przeczytałam ją jednego dnia. Jest bardzo współczesna. Są w niej sceny z jakimi spotykamy się w naszej szkole,domu itd.Książka jest naprawdę ciekawa,poprawiająca humor. Scarlett,bohaterka powieści przeżywa różne przygody,fałszywe przyjaźnie i pierwsze miłości. Z początku nie może poradzić sobie w nowym środowisku,lecz w końcu daje wszystkim popalić.Książka nie wyróżnia się niczym z pośród tłumu,ale warto ją przeczytać,chociażby po to,by dobrze się pośmiać i ' przeżyć ' małe romansidełko,które w tej książce będzie jednym z motywów przewodnich. Książkę polecam wszystkim dziewczynom.Jest to naprawdę dobra książką,którą bardzo szybko i przyjemnie się czyta ! : )

Moja ocena : 4+/6

3 komentarze:

Sav pisze...

Właśnie ostatnio ją przeczytała i bardzo mi się spodobała. Poprzez nią zaczęłam czytać wszystkie książki jaki były dostępne w bibliotece i były dosyć fajne, ale ta stanowczo najlepsza ;)

Alessa pisze...

Czeka cierpliwie na mojej półce ;)

Laura Witkowska pisze...

Również przeczytałam tą książkę i zapewne należy do moich ulubionych w tej kategorii.
Zapraszam na moją recenzję tej książki na recenzje-literackie.blogspot.com