czwartek, 19 lipca 2012

Eric Emmanuel Schmitt - Oskar i pani Róża

 
Tytuł : Oskar i pani Róża
Liczba stron : 78
Wydawnictwo : ZNAK
Autor : Eric Emannuel Schmitt

Oficjalny opis książki : 

Powieść Schmitta jest przypowieścią nie tylko o dziecku.ale i o nas - dorosłych,o naszych uprzedzeniach,fobiach i niespełnieniach.W głębszym wymiarze książka Schmitta to również próba odpowiedzi na pytanie : JAK ŻYĆ ?  

Moja recenzja książki :

Oskar i pani Róża,to powieść o małym dziesięcioletnim chłopcu,który bacznie obserwuje świat i stara się go jak najszybciej poznać. Robi tak dlatego,iż wie,że zostało mu tylko 12 dni życia.Jest bowiem chory na białaczkę.Poznaje panią Różę - kobietę niezwykle miłą, delikatną i opiekuńczą.Ona pomaga mu radzić sobie z chorobą.Chłopiec,przeżywa całe swoje życie, w ciągu kilku dni.Odkrywa ważne własności życiowe,a także zaczyna inaczej patrzeć na świat i swój los.
 Moim zdaniem,to najpiękniejsza książka jaką dotychczas czytałam.Co prawda, wolę książki z działu fantastyki,ale ta książka oczarowała mnie niezwykle mocno.Przekazuje ważne wartości życiowe,zarówno dla dorosłych jak i młodych osób. Nie dostrzegłam w niej żadnych minusów,no może koniec jest trochę jak dla mnie za smutny - płakałam czytając to.Ale w zasadzie,to już jest wynik mojej wygórowanej wrażliwości,a więc - nie uznaje tego jako jakikolwiek argument,zaprzeczający świetności tej książki :)
POLECAM !

Ocena : 6/6
 

Brak komentarzy: